Tillgänglighet för Lysas tjänster

Lysas tillhandahåller vissa finansiella tjänster till konsumenter via webb och app vilka omfattas av lagen (2023:254) om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet som kräver att Lysas webb och app uppfyller vissa tillgänglighetskrav. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda våra tjänster och arbetar därför löpande med att förbättra tillgängligheten för vår webb och app. Här kan du få information om var vi befinner oss idag och även rapportera in brister om du hittar något som vi borde rätta till.

Tillgänglighetsredogörelse

Lysas webbplatser

Lysas mobilapp

Återkoppling om tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra tillgängligheten för våra tjänster. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, vänligen kontakta oss så att vi får reda på detta och kan vidta åtgärder. Du får normalt svar på dina synpunkter inom 14 dagar.

Tillsyn

Post- och Telestyrelsen (PTS) utövar tillsyn över lagen om vissa produkters och tjänsters tillgänglighet. Du kan även kontakta PTS om du tycker att våra tjänster brister i tillgänglighet, inte uppfyller tillgänglighetskraven eller om du tycker att vi inte hanterat din begäran om tillgängliggörande korrekt.